آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از زیر

آسانسورهای هیدرولیک بهترین گزینه برای ساختمان های کم ارتفاع هستند، همانطور که می دانید آسانسور هیدرولیک از قطعات مختلفی ازجمله جک تشکیل می شود. جک ها روش های نصب متفاوتی دارند که در ادامه مقاله به بررسی مشخصات فنی،نحوه نصب و کاربرد آن ها می پردازیم.

جک مستقیم از زیر

در نصب جک از زیر،جک و پیستون در زیر کابین و مرکز ثقل کابین متصل می شوند و با باز و بسته شدن جک کابین جا به جا می شود. در نصب جک از زیر آسانسور کورس حرکت جک برابر با طول مسیر بالابر است و نسبت حرکت و سرعت با کفی آسانسور برابر است و همچنین نیروی وارد شده بر روی جک برابر وزن کابین و بار داخل کابین است. به علت برابر بودن نیروهای وارد بر جک و کابین آسانسورهای جک از زیر به آسانسورهای 1 به 1 نیز شناخته می شوند.

انواع آسانسورهای هیدرولیک با جک از زیر مستقیم شامل جک از زیر ساده و جک مرکزی تلسکوپی می شوند.

  1. جک از زیر ساده

در نصب این نوع آسانسورها تنها از یک جک استفاده می شود .این نوع جک ها به دو صورت تک مرحله ای Single Stage و در قالب یک تکه One Piece در بازار موجود و مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. جک مرکزی تلسکوپی

از این نوع جک ها در مواقعی استفاده می شود که امکان حفر چاه عمیق وجود نداشته باشد.این نوع جک ها دو نوع دو مرحله ای Two Stages و سه مرحله ای Three Stages ساخته می شوند که اغلب گران بوده و سیستم فنی پیچیده ای دارند.

مزایای آسانسورهیدرولیک جک از زیر مستقیم

از مزایای این آسانسورها می توان به نبود سیم بکسل و پاراشوت اشاره کرد که نبود این قطعات باعث پایین آمدن هزینه ها می شود همچنین وجود شیر ایمنی ترکیدگی باعث جلوگیری از سقوط آسانسور می شود که باعث بالا رفتن ایمنی آسانسور می شود.

استقرار و قرارگیری جک در قسمت وسط و نقطه تعادل کابین باعث می شود وزن کابین به صورت مساوی بر روی جک پخش شود و این باعث حرکت نرم و روان آسانسور می شود و به جک فشار وارد نمی شود. آسانسورهای هیدرولیک جک از زیر مستقیم بهترین گزینه برای کابین های پانوراما(شیشه ای) هستند.

محدودیت آسانسورهیدرولیک جک از زیر مستقیم

از محدودیت آسانسورهیدرولیک جک مستقیم از زیر می توان به حفر چاه مناسب برای جک اشاره کرد؛هزینه حفر چاه عمدتا بالا بوده و در بعضی شرایط و ساختمان ها امکان حفر چاه مناسب با جک امکان پذیر نیست.همچنین هزینه های عایق بندی چاه آسانسور در مقابل آب و ریزش نیز کمی هزینه بردار است.

نصب آسانسور هیدرولیک با جک از زیر مستقیم

برای نصب و راه اندازی این نوع آسانسورها باید چاه حفر شود تا جک آسانسور در آن قرار بگیرد؛این چاه به چاه جک نیز شناخته می شود؛قطر این چاه معمولا بین 40 الی 60 سانتی متر و ارتفاع این حفره کمی بیشتر از طول سیلندر است.

کاربرد آسانسورهیدرولیک جک از زیر مستقیم

این آسانسورها بعد از آسانسورهای جک از کنار غیرمستقیم جزء پرکاربردترین نوع آسانسورها هستند که برای جا به جایی بارهای سنگین در ارتفاع های کم بسیار مناسب اند و اغلب در کارخانه ها، نمایشگاه‌های ماشین، آپارتمان ها و… مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد آسانسورهای هیدورلیک جک از زیر مستقیم با توجه به موارد زیر مشخص می شود:

  • آسانسورهای هیدرولیک باری جک مرکزی

آسانسورهای خودروبر معمولا در ساختمان های کوتاه با طبقات کم استفاده می شوند ولی بار سنگینی دارند و به طور کلی بارهایی با وزن 1 تن را جا به جا می کنند. سیستم جک در زیر مستقیم گزینه ایده آل برای آسانسورهای خودروبر است.

  • آسانسورهای شیشه ای یا پاناروما

این آسانسورها جلوه زیبایی به ساختمان می دهند و به صورت شیشه ای هستند و با حذف سیم بکسل،طناب های اتصال،قلاب و…

  • آسانسورهای هیدرولیک باری جک مرکزی

برای استفاده از آسانسورهایی با بار بسیار سنگین در حجم زیاد نیاز به آسانسورها قوی و مستحکم است که آسانسورهای هیدرولیک باری جک مرکزی بهترین گزینه برای این نوع کاربری هستند.

سخن آخر

آسانسورهای هیدرولیک جک از زیر مستقیم،جزء آسانسورهای بسیار پرکاربرد هستند که مناسب برای جا به جایی بارهای سنگین می باشند که از امنیت بالا و کیفیت زیادی برخوردار هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آنچه در مقاله می خوانیم..

فرم پر کنید تا ما تماس بگیریم!

آخرین مقالات