مزایا آسانسور هیدرولیک

امروزه علاوه بر کوچه های افقی با کوچه های عمودی رو به رو هستیم، اما انسان هنوز بال ندارد. برای جبران این کمبود تکنولوژی به کمک انسان آمد و با ابداع آسانسورها امکان حرکت عمودی را برای انسان محیا کرد؛که علاوه بر انسان در جابجایی بار نیز کارآمد باشد.

 اولین آسانسور یک کابین بود که توسط نیروی حیوانات و یا انسان ها کشیده میشد. با گذشت زمان و پیشرفت علم امروزه شاهد انواعی از آسانسور ها هستیم؛ آسانسور های هیدرولیکی یکی از انواع پرکابرد آسانسور ها است. در ادامه قصد داریم به بررسی دلیل محبوبیت آسانسور های هیدرولیک بپردازیم.

آسانسور هیدرولیک چیست؟

با اعمال فشار بر مایعات در یک مکان بسته نیروی زیادی به وجود می آید و اساس کار آسانسور هیدرولیکی هم به کارگیری این نیرو است. در اولین آسانسورها، سیال مورد استفاده آب بود که باعث زنگ زدگی و خرابی قطعات میشد اما با گذشت زمان روغن جایگزین آب شد. انواع آسانسور های هیدرولیکی شامل آسانسورهای طنابی، بدون اتاق، با چاهک و بدون چاهک هستند.

از این آسانسورها در مکان‌های مختلفی مثل هتل ها، بیمارستان ها،مراکز تجاری و اداری، ساختمان‌های مسکونی و پارکینگ‌ها استفاده می شود. همچنین با حذف موتورخانه از سقف چاه آسانسور و با قرار گرفتن قطعات آسانسور هیدرولیکی بر روی زمین امکان جابه جایی بار با وزن حدود چندین تن را با ارتفاع تقریبا 3 طبقه ایجاد کرده است.

درتواناهیدرولیک آسانبر بخوانیم :آسانسور هیدرولیک چیست؟

چگونگی کارکرد آسانسور های هیدرولیکی

اساس کار این آسانسورها برپایه قانون پاسکال است. موتور در روغن غوطه ور است، فشار سیال توسط پاوریونیت ها به جک می‌رسد، سپس با تغییر طول جک نیرو به پیستون منتقل می‌شود و در نهایت منجر به حرکت آسانسور به سمت بالا می شود اما حرکت روبه پایین موتور خاموش انجام می شود.

در کنار پمپ های هیدرولیک شیرکنترل کننده تعبیه شده است که با کاهش فشار روغن و کاهش طول جک، پیستون کابین را با سرعتی کنترل شده و آرام به سمت پایین هدایت می‌کند. عواملی مانند:وزن کابین، افراد و بارها در پایین آمدن کابین کمک کننده هستند به همین علت آسانسورهای هیدرولیکی صدای بسیار کمی دارند و حتی حین کار به سختی می شود صدای آن را شنید.

در این بخش از مقاله به طور خلاصه سعی کردیم نحوه عملکرد آسانسورهای هیدرولیک را بررسی کنیم؛برای بررسی دقیق و مطالعه کامل می توانید مقاله  “عملکرد سیستم آسانسور های هیدرولیک “را مطالعه کنید.

اجزای سازنده آسانسورهای هیدرولیکی

پاوریونیت: همان موتور در آسانسورهای کششی است که سبب انتقال روغن از پاوریونیت به پیستون می‌شود و از پمپ، گروه شیرها و مخزن ساخته شده است.

  • کنترل کننده :کنترل کننده درکنار پاوریونیت ها برای کنترل سرعت تعبیه شده اند.
  • جک : نیروی سیال از سیلندر به پیستون منتقل شده و کابین جابجا میشود.
  • سیال : مایع ایی که نیروی لازم برای جابجایی را تامین میکندو در این نوع آسانسورها سیال مورد استفاده روغن است.

برای بررسی دقیق مشخصات فنی و قطعات آسانسورهای هیدرولیک مقاله “تجهیزات و قطعات آسانسورهای هیدرولیک ” را مطالعه فرمایید.

نحوه نصب و اجرای آسانسورهای هیدرولیکی

نصب و اجرا در آسانسورهای هیدرولیکی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود.

  • نصب مستقیم : در نصب مستقیم جک بدون واسطه به قسمت پایین کابین یا کنار آن متصل شده و جابجایی صورت می‌گیرد. معمولا اکثر آسانسورهای هیدرولیکی در این دسته قرار می‌گیرند.
  • نصب غیر مستقیم : در نصب غیر مستقیم کابین توسط سیم بکسل به جک متصل است.

نحوه نصب آسانسورهای هیدرولیک،پروسه ای تخصصی است و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد؛برای نصب آسانسور باید نکاتی در نظر گرفته شود، آسانسورهای مختلف نیاز به زیر سازی های متفاوتی دارند اما معمولا چاله‌ای با توجه به ارتفاع ساختمان، ظرفیت کابین، فاصله بین کابین تا زیر سقف و نوع ساختمان حفر می‌شود و سپس کابین و آسانسور را طراحی می‌کنند.

مزایا و دلیل محبوبیت آسانسور های هیدرولیک

آسانسور های کششی و آسانسور های هیدرولیک دو دسته از آسانسور های پرکاربرد هستند. بیشتر از 70 درصد آسانسورهای استفاده شده در ساختمان های کوتاه مرتبه در ایالات متحده آمریکا آسانسور های هیدرولیک هستند از درگیر کاربرد آسانسورهای هیدرولیک می توان به استفاده در هتل ها،درمانگاه ها،هاستل هاو… اشاره کنیم.

در اینجا قصد داریم تا مزیت های آسانسورهای هیدرولیک را بررسی کنیم تا به دلیل محبوب بودن این آسانسورها برسیم.

از جمله مزایای آسانسورهای هیدرولیک می توان موارد زیر را نام برد:

  • می‌توان آسانسور را در نقاط مختلفی تعبیه کرد.
  • امکان تعبیه موتورخانه تا فاصله 12 متری از آسانسور
  • وارد شدن بار کمتری به ساختمان با توجه به قرار گرفتن تجهیزات بر روی زمین
  • روغن کاری اتوماتیک قطعات که موجب کاهش خرابی و زنگ زدگی می شود.
  • امکان دسترسی به پشت بام با آسانسور
  • افزایش 15درصدی ظرفیت کابین یا استفاده از فضای کمتر با حذف کادروزنه
  • اجرا در ساختمان های قدیمی فاقد جایگاه آسانسور
  • ایمنی از تکان های شدید در زمان زلزله به دلیل آویزان نبودن کابین
  • در صورت بروز هر گونه مشکل در آسانسور با استفاده از شیر دستی می‌توان کابین را با همان سرعت خطی و آرام به سمت پایین هدایت کرد و فرد را از کابین نجات داد.
  • به دلیل ایمنی بالا می‌توان آسانسورهای هیدرولیکی را آسانسور های بدون سقوط نامید.
  • امکان جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین

 

 شرکت توانا هیدرولیک آسانبر اقدام به تولید قطعات با کیفیت آسانسورهای هیدرولیکی در سطح بین المللی کرده است؛ شرکت توانا هیدرولیک آسانبر مفتخر است به عنوان نماینده این برند در کشور تجهیزات با کیفیت و اصل در اختیار هموطنان خود قرار دهد.

برای اطلاع از قیمت، موجودی، دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش می توانید با  تیم تخصصی توانا هیدرولیک آسانبر تماس بگیرید.

 

تماس با تواناهیدرولیک آسانبر

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آنچه در مقاله می خوانیم..

فرم پر کنید تا ما تماس بگیریم!

آخرین مقالات