عملکرد آسانسورهای هیدرولیک

عملکرد آسانسورهای هیدرولیک فناوری است که ارزش خود را از طریق استفاده از مهندسی خواص مکانیکی و استفاده از مایعات می یابد. تجزیه و تحلیل تمرکز علمی بر چگونگی کار بر روی مکانیک سیالات است که به نوبه خود می تواند در زندگی امروز مفید باشد.

انرژی حاصل از هیدرولیک یکی از این مواردی است که مهندسی پیشرفته با استفاده از خواص مایعات در تأمین سودمندی خود برای صنعت خودرو، موتورهای ریلی و به ویژه سیستم های آسانسورهای هیدرولیک موفق بوده است. از آنجا که سیال به عنوان مکانیزم استفاده می شود، هیدرولیک نقش بسزایی در تولید نیرو، انتقال و کنترل آن دارد. در مورد مکانیزم های آسانسور، هیدرولیک یکی از این گزینه هاست که هنوز هم توسط صنعت آسانسور استفاده می شود. عملکرد آسانسور هیدرولیک به دلیل  عملکرد ساده و بدون عارضه امروزه بسیار پذیرفته شده و در محل های مسکونی نصب می شود. و به دلیل ایمنی بالای آن همواره مورد استقبال کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم نحوه ی عملکرد آسانسور هیدرولیک را به صورت کاملا شفاف شرح دهیم.

در ادامه با تیم تخصصی توانا هیدرولیک آسانبر عرضه ی کننده ی رسمی قطعات و تجهیزات هیدرولیک شرکت ایتالیایی استارت الویتور همراه باشید.

عملکرد سیستم آسانسور های هیدرولیک

به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم آسانسور هیدرولیک چگونه عمل می کند می‌توان گفت قسمت های مهم بالابر هیدرولیکی شامل پمپ، سیلندر و مایع هیدرولیک است. پمپ روغن را از مخزنی که پر از مایع هیدرولیک است استخراج کرده و سپس آن را با زور به داخل یک استوانه تزریق می کند. این سیلندر به عنوان پیستونی که توسط موتور کار می کند مایع را به داخل سیلندر هل می دهد. ورودی و خروجی مایع توسط دریچه ای تنظیم می شود که در صورت تمایل سیال تحت فشار داخل و خارج سیلندر را کنترل می کند. با بسته شدن سوپاپ ، مایع وارد سیلندر می شود و در نتیجه روی پیستون فشار وارد می کند.

با افزایش فشارپیستون، پیستون به سمت بالا رانده می شود. این به نوبه خود بازوی هیدرولیکی آسانسور را بالا می برد تا به طبقه بعدی برسد. به تدریج ، با باز شدن شیر ، مایع هیدرولیک آزاد می شود و سپس از سیلندر خارج می شود و به مخزن برمی گردد و در نتیجه سرعت را به آرامی و با اطمینان امکان پذیر می کند. ساختمانهایی که چند طبقه هستند فقط استفاده از آسانسورهای هیدرولیک را ترجیح می دهند. این آسانسورها می توانند با سرعتی معادل 150 فوت در دقیقه کار کنند.

از آنجا که نصب آنها نسبت به انواع دیگر ارزان تر است و همچنین فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کنند، آسانسورهای هیدرولیکی ترجیح داده می شوند. آنها به راحتی از نیروی بالابرنده طنابهای کششی پیشی می گیرند. اما سرعت آنها به طور کلی کند است و روغن مورد استفاده در هیدرولیک نیز با افزایش دما در پیستون گرم می شود ، بنابراین یک سیستم اتاق ماشین کارآمد مورد نیاز است. نشت روغن می تواند در آنها رایج باشد و باقیمانده آن جدا از شیارهای فرسوده منظم ، قطع برق و یاطاقان های پر سر و صدا باعث آلودگی آب های زیرزمینی می شود.

کاربرد و ویژگی های آسانسور هیدرولیک

در حال حاضر مزیت های آسانسورهای هیدرولیکی سبب کابرد فراوان آنها در صنایع مختلف شده است. از آسانسورهای هیدرولیکی به طور گسترده ای در ساختمان های تا پنج یا شش طبقه و گاهی اوقات اما به ندرت تا 8 طبقه نیز استفاده می شود. این آسانسورها که می توانند با سرعتی معادل 61 متر (200 فوت) در دقیقه کار کنند، از ماشین های بزرگ بالابر همانند سیستم های کشش دنده ای استفاده نمی کنند. عمدتا تمام پمپ های هیدرولیک مدرن یا به یک کنتاکتور حالت جامد یا یک استارت مکانیکی مجهز هستند. استارت های حالت دهنده جامد برای موتور و منبع تغذیه ساختمان بهتر هستند، زیرا سیم پیچ ها بیشتر دوام می آورند و افت ولتاژ روی خط منبع تغذیه ساختمان وجود ندارد.

نصب آسانسورهای هیدرولیک معمولاً ارزان تر از انواع کشش است. آنها همچنین فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کنند زیرا شافت بالابر به 10 درصد مساحت کمتری نیاز دارد. این بالابرها در مواقعی که نیاز به جابجایی بارهای زیاد است نیز موثرتر هستند ، زیرا هیدرولیک نیروی بالابری بیشتری نسبت به طنابهای کششی ایجاد می کند. بنابراین امروزه آسانسورهای هیدرولیکی یکی از پرکاربردترین سیستم های حمل و نقل در صنایع شهرسازی و ساختمان سازی و سایر صنایع می باشند.

مشخصات فنی انواع اسانسورهای هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک هرکدام باتوجه به ویژگی های خود به سه نوع : آسانسورهای هیدرولیکی بدون حفره، کابلی و معمولی تقسیم می شوند

آسانسورهای هیدرولیک کابلی (roped): در این نوع آسانسور یک سیلندر هیدرولیکی و یک سیستم کابل برای جابجایی قطعات استفاده می شود.

آسانسور هیدرولیکی بدون حفره (hole less): آسانسور هیدرولیکی بدون حفره یکی از انواع آسانسورهای هیدرولیکی است که در آن از سیلندر های روی زمین، پمپ و صفحه کنترل استفاده می شود.

آسانسورهای هیدرولیکی معمولی : این نوع آسانسورها در بیشتر ساختمان ها از جمله ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می شوند و قابلیت حمل بار در ارتفاعات مختلف را دارند. در آسانسورهای هیدرولیکی معمولی از سیلندرهای زیرزمینی استفاده می شود.

نصب آسانسور هیدرولیک

نصب آسانسور هیدرولیکی باید توسط کارشناسان و با رعایت استانداردهای ایمنی و فنی انجام شود. نحوه نصب و راه اندازی آسانسورهای هیدرولیکی با آسانسورهای کششی متفاوت است. مراحل نصب آسانسورهای هیدرولیکی عبارتند از :

ارزیابی شرایط نصب: ابتدا باید شرایط نصب آسانسور را بررسی کرد تا مشخص شود که آیا ساختمان برای نصب آسانسور هیدرولیکی مناسب است یا خیر .

نصب سیلندر هیدرولیکی و اتاق :در این مرحله سیلندر هیدرولیکی و اتاق در محل نصب قرار داده می شوند.

نصب سیستم کابل و پله ها:در این مرحله سیستم کابل و پله ها نصب می شوند تا اسانسور به طور صحیح حرکت کند.

نصب درها و سیستم کنترل : در این مرحله درها و سیستم کنترل نصب می شوند تا کاربران با ایمنی و به راحتی با اسانسور حرکت کنند.

تست و راه اندازی : پس از نصب آسانسور باید تست و راه اندازی شود تا اطمینان حاصل شود که به طور صحیح کار می کند و همچنین به استانداردهای ایمنی و فنی رسیده است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله “نصب آسانسور هیدرولیک” را مطالعه نمایید.

خرید قطعات آسانسور هیدرولیک

در این مقاله مطالبی درمورد عملکرد ، ویژگی ها و مشخصات آسانسورهای هیدرولیک در اختیارتان قرار دادیم اما اگر به دنبال خرید قطعات آسانسور هیدرولیک مانند جک و پاور اصل و برند هستید پیشنهاد ما به شما توانا هیدرولیک است؛توانا هیدرولیک با همکاری مستقیم با شرکت استارت الویتور ایتالیا وارد کننده انواع قطعات آسانسور هیدرولیک اعم از جک و پاوریونیت است؛این شرکت با سابقه 20 ساله و همکاری با شرکت های دولتی و خصوصی بی شک بهترین انتخاب برای خرید قطعات انواع آسانسور هیدرولیک خواهد بود.

 

  • عملکرد سیستم آسانسورهای هیدرولیک چگونه است؟
  • کاربرد و ویژگی های آسانسورهیدرولیک چیست؟
  • مشخصات فنی انواع اسانسورهای هیدرولیک چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آنچه در مقاله می خوانیم..

فرم پر کنید تا ما تماس بگیریم!

آخرین مقالات